Keynote를 1년 전쯤에 샀는데 업데이트를 하려면 맨날 구매한 계정으로 로그인하라고 하는데 눈 씻고 다시 찾아봐도 구매한 계정으로 로그인한 게 맞다. 이놈의 애플 도대체 어쩌라는 거냐! 라고 생각만 하고 해결해보려고 하지 않다가 오늘 작심하고 구글링 해 봤더니 어처구니없게도 Spotlight 문제였다. 일전에 맥이 느리면 Spotlight의 indexing 기능을 끄라고 한 걸 보고 그걸 껐던 적이 있는데 이게 app store 업데이트에 문제를 일으킬 줄이야. 바보 같은 app store가 다른 계정으로 로그인하라는 어처구니없는 메시지만 줄창 보여준 덕에 괜히 딴 것만 계속 건드렸네. 구글링을 해서 겨우 찾아낸 해결책에도 언급되어 있듯이 애플 지원팀에서 에러 메시지만 조금 바꾸던지 spotlight indexing 기능을 켜라는 말만 추가해도 될 것을. 어쨌든 산 지 1년 만에 keynote를 업데이트하고 발표준비를 시작했다. 빨리 마무리해야지. 


Solution 1 – Spotlight works but the index is incomplete or empty:

1) Open System Preferences > Spotlight
2) Under the Privacy tab. Add your Macintosh HD (or whatever your main hard disk is called) to the list.
3) Close the window. Wait a few seconds. Then go back to Spotlight settings and remove the entry you just added.
4) The spotlight index should now begin to re-index completely. (A dot will fade-in/out inside the Spotlight icon in the taskbar)
5) Wait for it to finish and then launch the Mac App Store. You should now see updates in the Updates tab.


Solution 2 – Spotlight indexing is disabled (frequent on Mac OS X Server)

1) Open a Terminal window.
2) Type the following command: sudo mdutil -i on /
3) A message saying “Indexing enabled.” should appear after a few seconds.
4) Close the Terminal window and the Spotlight indexing should now start automatically. (Again, a dot will appear inside the Spotlight icon during the indexing process)

5) Wait for it to finish and then launch the Mac App Store. You should now see updates in the Updates tab.

출처 - http://www.ngpixel.com/2011/06/25/mac-app-store-you-have-updates-available-for-the-other-accounts-bug/



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